جایگزین بهتری برای درجه بندی
جایگزین بهتری برای درجه بندی
این یک پست سریع است که فقط هنگام نوشتن در مورد من به ذهنم رسید – خوب ، نوشتن در مورد نوشتن.
من در حال طوفان فکری برای استفاده از فناوری برای کمک به دانش آموزان در بهبود نوشتار بودم و متوجه شدم که بارها و بارها به این فکر می کنم پردازشنگارش و میزان کیفیت هر چیزی که نویسنده در پایان باقی می ماند بسیار مهم است.
نوشتن عالی در ابتدا شروع می شود ، خواه با ایده یا نیاز یا هدف زمینه اجتماعی یا جرقه الهام. هر چه که باعث شروع نوشتن می شود – آنچه در ابتدا انجام شده شبیه توده ای از خاک است. بدون آن خاک رس ، چیز زیادی نمی تواند اتفاق بیفتد و کیفیت آن مهم است. بافت و خلوص و قوام و آرایش کلی آن در مورد توانایی تولید آن حرف های زیادی برای گفتن دارد. در بیشتر موارد ، آنچه می توانید با آن خاک ایجاد کنید بستگی به کیفیت و کمیت آن دارد.
هدف فرآیند نگارش
به عبارت دیگر ، روند نوشتن همه چیز است. لازم نیست هر بار به یک شکل استفاده شود و این یک مکالمه دیگر برای یک روز دیگر است و من فقط آن را به طور مختصر ذکر می کنم زیرا بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این پست را بخوانید و سپس “تلاش فرآیند نوشتن” را پایین بیاورید گلو نویسندگان/دانش آموزان احتمالی که فقط باید باور داشته باشند که می توانند بنویسند و سپس آنها را در کنار پرورش فرصت می دهند.
همه اینها من را به عنوان عنوان می رساند. به جای درجه بندی نتیجه نهایی آن فرایند (فرایند به پایان رسیده) ، کیفیت استفاده دانش آموز از روند نوشتن را به طور ایده آل بر اساس نقاط قوت و ضعف آنها و هدف و مخاطبان خود تکالیف نوشتاری ارزیابی کنید.
استفاده از فرایند نوشتن
استفاده از فرایند نوشتن سالها تمرین می طلبد زیرا تولید نوشتار عالی بینایی و پالایش مداوم می خواهد. نویسنده باید آنچه را که می خواهند بگویند بفهمد و سپس آن را به گونه ای بیان کند که تاثیری بر جهان بگذارد. تحقیق ، سازماندهی ایده ، ساختار پاراگراف ، آموزش جمله ، دیکشنری ، نقطه گذاری ، قانون شکنی ، لحن ، ابزار ادبی-استفاده از این ایده ها برای انتقال ایده های پیچیده کار سختی است.
به همین دلیل است که نوشتن کمتر فعالیتی است و بیشتر فرایندی است بی شباهت به فرایند علمی. در حالی که ما برای متخصصان ممکن است ، معیار چندانی برای ارزیابی عملکرد علمی کودکان با دقت داده های آنها وجود نداشته باشد. بلکه توانایی و تمایل آنها برای استفاده از فرایند علمی برای آزمایش نظریه ها و جمع آوری داده ها بسیار مهمتر است.
برای آماتورها در بسیاری از زمینه ها ، فرایند بسیار مهمتر از محصول است.
اگر این اهداف (یا امثال آنها) حداقل تا حدی درست باشند ، جایگزین مناسب برای درجه بندی نوشتن دانش آموزان ، نمره است اگر دانش آموز می نویسد وچگونه دانش آموز خود از روند نوشتن استفاده می کند به نحوی که برای آنها منطقی باشد.
و به گونه ای که نشان می دهد مالکیت آن روند نوشتن است که مدتها پس از خروج از کلاس شما ادامه خواهد داشت.