اهمیت انگیزه برای دانش آموزان
اهمیت انگیزه برای دانش آموزان
انگیزه دانش آموزان چیست؟
و بعلاوه ، چه چیزی آنها را ترغیب می کند تا در مدرسه مشغول شوند تا به هدفی که برایشان انتخاب کرده اید ، تسلط پیدا کنند؟
پاسخ ها در اینجا بسیار متفاوت است و می تواند تأثیر زیادی بر تک تک دانش آموزان داشته باشد.
بیایید با خط واضح پاسخ ها شروع کنیم. “همه به مدرسه می روند” یا “همه در عصر حاضر به تحصیل نیاز دارند.” هر چند تا حدی حقیقت این پاسخ های کلیشه شده وجود دارد. اما اگر یکی از این پاسخ ها “چون همه این کار را می کنند” بهترین دلیلی است که یک جوان می تواند برای حضور در مدرسه ارائه دهد ، جای تعجب نیست که همین بچه ها مشارکت نمی کنند و به سادگی مدرسه انجام می دهند ، زیرا مدرسه یک کار تمام شده است.
دانش آموزان ارشد اغلب از شعار “من باید در مدرسه خوب درس بخوانم تا بتوانم وارد دانشگاه شوم” وقتی در مورد دلایل حضور و عملکرد خوب آنها سوال می شود ، استفاده می کنند. این می تواند یک عامل انگیزشی واقعی باشد ، به ویژه در خانواده هایی که انتظار موفقیت تحصیلی و شغلی را دارند. اما آیا این سوالی است که ما واقعاً می خواهیم وقتی این سوال را مطرح می کنیم؟ انجام بازی ساده به منظور رسیدن به سطح بعدی هنگام انجام بازی های ویدئویی خوب است ، اما به عنوان یک هدف آموزشی برای یک دانش آموز دبیرستانی به نظر نمی رسد الهام بخش باشد.
دلایل بی شماری دیگر وجود دارد که دانش آموزان برای حضور در مدرسه ذکر می کنند ، همه آنها معتبر است. مانند هر سوالی در مورد انگیزه ، پاسخ این سوال را می توان به دو دسته تقسیم کرد: دلایل ذاتی حضور در مدرسه و دلایل بیرونی. هرکسی که کتاب “رانندگی” دان پینک را خوانده یا مطالب مرتبط را مشاهده کرده است TED Talk، درک می کند که انگیزه های بیرونی و درونی یکسان نیستند.
شیوه های رایج ارزیابی بارزترین مثال این است که چگونه ما بیش از حد به انگیزه های بیرونی متکی هستیم. تا زمانی که ما بیش از آنچه ارزیابی می کنیم ارزیابی می کنیم – و تا زمانی که بیشتر از بازخورد خود نمره می دهیم – انگیزه دانش آموزان از مجموعه این “ارز” که ما آن را علامت می نامیم ، ناشی می شود. به ثروتمندان ثروتمند این ارز ، بهترین فرصتها برای پایان دوره دبیرستان اعطا می شود ، یک واقعیت تأسف بار. دانش آموزانی که ما آنها را “کوسه های علامت دار” می نامیم ، به سادگی پیام ما را جدی گرفته اند که نمرات خوب (یعنی پاداش های بیرونی) ، برخلاف یادگیری با کیفیت ، هدف اصلی سیستم های آموزشی ما است.
انگیزه های بیرونی دانش آموزان را به طور واقعی درگیر یادگیری نمی کنند ، آنها مدرسه را شبیه کاری می کنند – کاری که باید انجام شود. اگر می خواهیم سیستم های ما تا آنجا که ممکن است قوی باشند ، باید به طور صریح انگیزه ذاتی را در هر یک از دانش آموزان خود تقویت کنیم.
تنها دانش آموزانی که از انگیزه ذاتی برای مشارکت در مدرسه برخوردار هستند ، در نهایت با تجربه خود به چالش کشیده ، غنی می شوند ، انرژی می گیرند و در نهایت به نتیجه می رسند. بله ، این ایده آل است – اما ارزش آن را دارد که در نظر داشته باشید.